sábado, 21 de mayo de 2011

El barri antic de Valencia



 Hola de nou bloggers! Sóc Paula, i hui m'agradaria parlar-vos d'un gran tresor que tenim els valencians i que de vegades no valorem com es mereix, es tracta del barri antic de la nostra ciutat!

Aquest barri està situat al centre de Valencia, i en ell trobem la major concentració de monuments, els cuals es van construir a l'època d'esplendor de Valencia tras la reconquista de Jaume I.

 Vull proposar-vos un recorregut per aquest barri, pasarem per les plaçes més significants, pels edificis històrics més memorables i pels carrers que en anys enrere foren els més transitats.

 Començarem per la Catedral:
 Es d´estil gòtic, i consta de diverses portes, cadasquna elaborada a èpoques diverses. Però el que més crida l'atenció d'ella és el cimborrio, el qual els valencians l'anomenen El Micalet .



Després continuarem amb la Basílica de la Verge dels Desamparats:
Té aquest nom per ser La Verge dels Desamparats la patrona de la nostra ciutat.
  El seu interior és d'estil barroc i ha sigut reformada fa un parell d'anys.                           

A l'epoca de les falles és col·loca una estàtua de la verge i els fallers li fan una ofrena de flors.



Després m'agradaria seguir amb un carrer molt emblemàtic, el Carrer de la Pau: 
Aquest carrer es va construir amb la finalitat de que unificara la plaça de la Reina amb el Parterre i la Glorieta.
Des de que es va fer, ha sigut el lloc on trobem les vivendes de la burguesia de Valencia.

 
Té unes magnífiques joies de l'arquitectura, i sempre ha alotjat comerçs importants.
 L'altre dia vaig anar i vaig grabar un video per a mostrar-vos-la:



Per últim vos vaig a parlar del Palau del Marqués de dos AigÜes:
Aquest palau és d'un èstil rococó, però que a diferència del edificis d'aquest estil, no sembla res recargat.
 Per a mi, ès un dels edificis més bonics que té la ciutat de Valencia i considere que el seu interior és francament digne de vore'l.
Per aixó vos deixe unes imatges que em vaig fer amb la meua amiga Berta.
                                                                                                                    



                                           

Per a que pugau vore l'exterior del palau vaig anar a fer un video:

   
 Podria estar tot el dia açí, mostrant-vos edificis històrics de  Valencia pero considere que vos he mostrar els que per lo menys per a mi, son els més significants.
 Espere que vos agraden i per a que sintau un poquet més la vena valenciana vos deixe l'himne de la nostra comunitat. 

.
 


No hay comentarios:

Publicar un comentario